0

företag använder TimeWave

0

anställda hanteras i TimeWave

0

fakturor skapas varje år

Lär känna vår produkt

TimeWave är en komplett affärssystemslösning anpassat för tjänsteföretag och företag inom professionell hemservice. TimeWave passar såväl det lilla och nystartade företaget som det stora och etablerade. Systemet hanterar hela affärsflödet i ett och samma system med hög grad av automatisering – från beställning över schemaläggning, bemanning, tidrapportering, automatiserad fakturering till uppdaterat kundreskontra. 

More than a business system

We are the leading system of business in Sweden for companies in professional services at home. With TimeWave, we have the opportunity to concentrate on the success factors in making the administration that consumes much time.

First-Class Customer Service

For us, the most important is the development of our TimeWave customers, for which we provide a one-stop shop with one of its necessities, available by phone and e-mail with no additional costs. We also take into account all the comments from our customers to continuously improve the functionality of our system.

Steg 1

Beställning

Enkelt, snabbt schemaläggning där anställda matchas mot t.ex. geografi, kompetens och lediga tider.

Steg 2

Kommunikation

Scheman till anställda via mobilen och håll kunder informerade med sms och kundportal.

Steg 3

Tidrapportering

Löpande tidrapportering av anställda. Vid behov med avvikelser eller meddelanden till kontoret.

Steg 4

Attestering

Full kontroll på alla uppdrag. När administratör godkänner frisläpps uppdragen för faktura och lön.

Steg 8

Reskontra

Automatiserad uppdatering av kundreskontra med koppling till Bankgiro.

Steg 7

Lönehantering

Boknigsgrader, arbetad tid, mertid, OB och ger underlag för export till externt löneprogram.

Steg 6

Rut-hantering

Stöd för smidig Rut-hantering genom hela processen där allt hanteras med stor automatik.

Steg 5

Fakturering

Automatiserad fakturering, utförda och godkända bokningar skapar fakturaunderlag. Enklare blir det inte!

Steg 1

Beställning

Enkelt, snabbt schemaläggning där anställda matchas mot t.ex. geografi, kompetens och lediga tider.

Steg 2

Kommunikation

Scheman till anställda via mobilen och håll kunder informerade med sms och kundportal.

Steg 3

Tidrapportering

Löpande tidrapportering av anställda. Vid behov med avvikelser eller meddelanden till kontoret.

Steg 4

Attestering

Full kontroll på alla uppdrag. När administratör godkänner frisläpps uppdragen för faktura och lön.

Steg 8

Reskontra

Automatiserad uppdatering av kundreskontra med koppling till Bankgiro.

Steg 7

Lönehantering

Boknigsgrader, arbetad tid, mertid, OB och ger underlag för export till externt löneprogram.

Steg 6

Rut-hantering

Stöd för smidig Rut-hantering genom hela processen där allt hanteras med stor automatik.

Steg 5

Fakturering

Automatiserad fakturering, utförda och godkända bokningar skapar fakturaunderlag. Enklare blir det inte!

Funktioner för professionell hemservice som skapar mervärde

BookingAssistent

Unik funktion för bokningsflöden på den egna hemsidan.

Alltid öppet

Avancerad logik tar fram era lediga tider och presenterar dessa. Bokningar sker helt automatiskt och ni kan ta emot bokningar dygnet runt. Ingen administration krävs.

Reco-koppling

Automatiserar arbetet med att samla in omdömen från kunder.

Sprid ordet

Med vår Reco-koppling så samlas automatiskt omdömen in från era kunder. Omdömen är troligtvis det som är viktigast vid val av leverantör.

BeamBop

Förbättra kundupplevelsen, en återkoppling i taget.

Bygg kundrelationer

Låt kunden återkoppla direkt efter era uppdrag via SMS eller e-post. Identifierar era framgångsfaktorer och stärker relationen.

Kundportal

Förbättrar servicen och minskar er administration.

Förbättrad service

Nås via mobil och dator och ger överblick över bokningar, fakturor, ärenden m.m. Stärker ert varumärke, höjer servicenivån och minskar er administration.

Bokahem

Möjlighet till nya kunder och beställningar rakt in i systemet.

Ger nya kunder

Marknadskanal för TimeWave-användare. Nya kunder och beställningar hamnar direkt i sysetemet med 100% automatik

Öppet Api

Integrera mot andra system för att skapa anpassade lösningar.

Öppnar dörrarna

Med Api skapas flexibilitet då vårt Api medger integration mot andra system vilket kan förenkla och automatisera processer.

Rutbarometern

TimeWave & Städbranschen Sverige bevakar .

Vi håller koll

Vi strävar efter att objektivt bevaka Rut-branschen, regelverk och analysera aktuell utveckling.

Kundtjänst

Service är en central del av vårt erbjudande.

Vi är tillgängliga

Vi vill att våra ni ska komma igång på bästa sätt. Därför är onboarding och kundtjänst utan kostnad, det blir bäst för våra kunder, och därför även för oss.

Våra tillval

Automatiska påminnelse- eller bekräftelsemail till era kunder. Ökar kundnöjdheten och minskar sena avbokningar.

Efaktura till kundernas internetbanker är kanske det mest effektiva sättet att leverera fakturor.

Öka servicen och minska er administration genom att kunderna själva får tillgång till schema, fakturor m.m.

Låt oss hantera utskrifterna av era pappersfakturor. 100% automatik och billigare än ett frimärke.

Unikt bokningsflöde som integreras på er hemsida. Avancerad logik presenterar lediga tider för era besökare och hanterar sedan beställningen helt automatiskt.

Med vår tjänst BG-betalningar så hämtas alla era betalningar automatiskt till TimeWave och kopplas till fakturor. Allt för enkel hantering av reskontra.

Vår smidiga Reco-koppling gör att ni kan automatisera arbetet med att hämta in kundomdömen på Reco, Sveriges främsta sajt för kundomdömen.

Med vår reskontrabevakning automatiseras arbetet med påminnelser och inkasso-hantering.

Med vårt API öppnas alla möjligheter att integrera andra system eller att ta fram unika lösningar för just er.

Hämta enkelt namn- och adressuppgifter utifrån person- eller organisationsnummer.